Загальні підходи до акустичної обробки КДП, ДК та контрольних кімнат
У цьому розділі описуються рекомендації щодо акустичної обробки типових музичних приміщень.
Рекомендації викладені в графічному форматі та відображають найбільш загальні підходи до акустичної підготовки музичних кімнат прослуховування, домашніх кінотеатрів та контрольних кімнат студій звукозапису.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Контрольна кімната |
|
Домашній кінотеатр Dolby |
|
Кімната прослуховування стерео |
|
|
|
|
|
Контрольна кімната
Об'ємно-планувальне рішення, акустична підготовка, розташування моніторів у контрольній кімнаті тощо, регламентуються відповідними міжнародними нормативними документами, наприклад, Technical Recommendation EBU Tech 3276-E, revised May 2004 (European Broadcasting Union).
Домашній кінотеатр
В ідеалі відстань від глядача до кожного гучномовця має бути однаковою, а кут між напрямками на фронтальні гучномовці має становити 600, але на практиці це не завжди вдається.
Чим більша відстань від глядача до екрану, тим менший вказаний кут, аж до 45-440 (менше не рекомендується).
Відстані від глядача до тилових гучномовців можуть бути меншими, ніж до фронтальних АС, але значення кута між віссю приміщення та напрямком на тиловий гучномовець рекомендується витримувати в межах 100-1200.
По горизонталі тилові АС можуть височіти над головою глядача, при цьому кут між горизонтом та напрямком на тиловий гучномовець не повинен перевищувати 150.
Знаходження "правильного" розташування сабвуфера є не дуже простим завданням. У загальному випадку сабвуфер рекомендується встановлювати біля фронтальної стіни на відстані 1/3 (або 1/5) від ширини кімнати. Це дозволить мінімізувати збудження кімнатних резонансів, але залишити "віддачу" на досить високому рівні.
Кімната прослуховування
Звукопоглинаюча обробка нижньої центральної частини фронтальної стіни та ділянки стелі між АС та зоною прослуховування підлягає акустичній обробці в більшості випадків. Звукопоглинаючу обробку бічних стін слід виконувати обережно, щоб не переглушити приміщення.
Збільшення площі звукопоглинаючого облицювання на бічних стінах призводить до покращення локалізації звукової сцени, але при цьому зменшує просторовість сприйняття. Необхідно витримувати розумний баланс між поглинанням, відбиттям та розсіюванням звуку в кімнаті.
Розстановка гучномовців у КДП – процес індивідуальний. Використання результатів розрахунків з допомогою відповідного калькулятору, в даному випадку, може бути лише відправною точкою у процесі пошуку оптимального розташування АС.